P. POLÁK: Digitálne banky v mobiloch nenahradia klasické bankové domy
PREHRAŤ

P. POLÁK: Digitálne banky v mobiloch nenahradia klasické bankové domy

Európsky bankový trh sa rýchlo mení. Presadzujú sa v ňom digitálne banky, ktoré nepoznajú hranice štátov a majú veľmi flexibilné služby. Ako je to na Slovensku hovorí P. Polák zo spoločnosti Softec.

Bratislava 28. septembra 2017 (TABLET.TV) – Nové digitálne banky sa v Európe rýchlo presadzujú. Napríklad nemecká N26 má už viac ako pol milióna klientov. „Progresívne banky sú mobilné, čokoľvek, čo treba riešiť, ide cez mobil. Používanie mobilných aplikácií v bankovníctve len za minulý rok narástlo o niekoľko desiatok percent. Nové digitálne banky však nenahradia klasické bankové domy. Skôr súčasné veľké banky budú mať v portfóliu aj vlastnú digitálnu odnož. Je to však jasný trend do budúcnosti,“ povedal Peter Polák, riaditeľ pre bankový sektor spoločnosti SOFTEC.

Podľa Poláka pri týchto spoločnostiach skôr dominujú  technologické novinky ako klasické bankové  služby. „Digitálne banky zakladajú väčšinou digitálni lídri. V ich popredí sú skôr technológie ako klasické bankové operácie, a to ovplyvňuje aj tieto nové banky. N26 získala státisíce klientov ešte predtým, než vôbec získala bankovú licenciu. Najskôr sa zamerala skôr na technologické inovácie a keď zistila, že tento biznis model funguje, potom sa sústredila aj na rozvoj bankových produktov,“ konštatoval Polák.

Problémom pre digitálne banky môže byť legislatíva zameraná na prevenciu prania špinavých peňazí, ktorá nariaďuje dobre poznať svojho klienta. „Digitálne banky sa snažia rozpoznať klienta podľa biometrických znakov, podľa tváre, hlasu a toto má zatiaľ veľmi slabú oporu v zákonoch,“ zdôraznil Polák. V budúcnosti však tieto nové banky prinesú prevratné technologické zmeny. „Bude sa viac využívať umelá inteligencia. S klientmi budú v online prostredí diskutovať roboty. Dôjde k využívaniu bankových služieb bez nutnosti použitia akejkoľvek obrazovky alebo displeja. Posilní sa hlasová biometria a príkazy na úhrady bude možné dávať hlasovým pokynom. Tým dôjde aj k tomu, že sa zotrú rozdiely medzi jednotlivými komunikačnými kanálmi medzi klientom a bankou,“ dodal Polák.