Nová brána v bratislavskej automobilke zníži emisie a hlučnosť
Ako zdôraznili predstavitelia Volkswagenu Slovakia, výstavba a sprevádzkovanie novej brány ušetrí 446 ton emisií CO2 ročne a zníži hlučnosť na ulici Jána Jonáša o 2,1 decibelu.
Bratislava 1. decembra (TASR) - Denne o 500 kamiónov menej v intraviláne mestskej časti znamená dnešné slávnostné otvorenie a sprevádzkovanie štvrtej brány bratislavského závodu koncernu Volkswagen v Devínskej Novej Vsi. Ide o jeden z najdôležitejších infraštruktúrnych projektov západnej Bratislavy.
Nová brána je priamo napojená na diaľničný privádzač Stupava Juh, ktorý je súčasťou budúceho nultého obchvatu Bratislavy. Brána je určená pre vjazd a výjazd výhradne nákladných a Just-in-Time dodávok komponentov z priemyselných parkov v Lozorne, Malackách a Vrábľoch. Priame pripojenie z diaľnice neznamená len výrazné odbremenenie premávky na príjazdovej komunikácii do mestskej časti, ale aj zvýšenie plynulosti dodávok do závodu. Bratislavská fabrika totiž vyrába vozidlá pre zákazníkov z celého sveta len na objednávku. Komponenty sú tak pripravované pre vozidlo konkrétneho zákazníka. Požiadavky na plynulú logistiku a plynulosť premávky sú preto extrémne vysoké.
Vytvorenie novej brány si vyžiadalo investície v hodnote takmer 6 miliónov eur. V závode sa musela vybudovať aj mimoúrovňová križovatka, upraviť cesty, zrealizovať terénne úpravy a zazelenať upravené plochy. Brána disponuje jedinečnou rámovou konštrukciou. V každom smere disponuje dvoma jazdnými pruhmi.
Volkswagen Slovakia pôsobí na Slovensku už viac ako 23 rokov. Od roku 1991 vyrobil vyše tri milióny vozidiel. Patrí k najväčším exportérom, investorom i zamestnávateľom v súkromnom sektore na Slovensku. Zamestnáva viac ako 9400 ľudí.
Nová brána je priamo napojená na diaľničný privádzač Stupava Juh, ktorý je súčasťou budúceho nultého obchvatu Bratislavy. Brána je určená pre vjazd a výjazd výhradne nákladných a Just-in-Time dodávok komponentov z priemyselných parkov v Lozorne, Malackách a Vrábľoch. Priame pripojenie z diaľnice neznamená len výrazné odbremenenie premávky na príjazdovej komunikácii do mestskej časti, ale aj zvýšenie plynulosti dodávok do závodu. Bratislavská fabrika totiž vyrába vozidlá pre zákazníkov z celého sveta len na objednávku. Komponenty sú tak pripravované pre vozidlo konkrétneho zákazníka. Požiadavky na plynulú logistiku a plynulosť premávky sú preto extrémne vysoké.
Vytvorenie novej brány si vyžiadalo investície v hodnote takmer 6 miliónov eur. V závode sa musela vybudovať aj mimoúrovňová križovatka, upraviť cesty, zrealizovať terénne úpravy a zazelenať upravené plochy. Brána disponuje jedinečnou rámovou konštrukciou. V každom smere disponuje dvoma jazdnými pruhmi.
Volkswagen Slovakia pôsobí na Slovensku už viac ako 23 rokov. Od roku 1991 vyrobil vyše tri milióny vozidiel. Patrí k najväčším exportérom, investorom i zamestnávateľom v súkromnom sektore na Slovensku. Zamestnáva viac ako 9400 ľudí.