ZSSK od 15. apríla zníži počet IC vlakov, odmieta cenovú vojnu
Z doterajšieho počtu 41 spojov bude týždenne jazdiť 25 vlakov. Spoločnosť tak reaguje na cenovú vojnu rozpútanú súkromným dopravcom RegioJet.
Bratislava 24. marca (TASR) – Štátny osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) od polovice apríla zníži počet InterCity (IC) vlakov na trase Bratislava – Žilina – Košice a späť. Z doterajšieho počtu 41 spojov bude týždenne jazdiť 25 vlakov. Spoločnosť tak reaguje na cenovú vojnu rozpútanú súkromným dopravcom RegioJet.
Ako povedal generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave, nie je možné súperiť s niekým, kto ponúka polovičnú cenu lístka. Súkromný dopravca podľa neho jazdí za dotované ceny, pretože lístok na 100-kilometrovú trasu v IC vlakoch stojí pre bežného cestujúceho o tretinu až polovicu menej ako lístok na rovnako dlhej trase na linke dotovanej štátom, kde je jediným prevádzkovateľom.
Zámerom takéhoto správania, ktoré Gábor označil za ekonomickú samovraždu, má byť zloženie konkurenta, ovládnutie trhu a následné zvýšenie cien. "Neprimerane nízke ceny majú jediný cieľ – prevziať zákazníkov konkurencie. ZSSK sa nemôže správať iracionálne, nemôže sa pustiť do cenovej vojny," zdôraznil.
Napriek inovovaným službám, ktoré môžu využívať zákazníci štátneho dopravcu od polovice decembra minulého roka, firma podľa Gábora stráca cestujúcich. V januári jej IC vlaky využilo oproti plánu o 28 % menej ľudí, vo februári o 25 % a v marci sa pokles znížil na 15 %. "Od začiatku roka máme nabúraný náš biznis plán, a tým pádom potenciálne zväčšenie straty," dodal.
Viac čítajte tu.
Ako povedal generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave, nie je možné súperiť s niekým, kto ponúka polovičnú cenu lístka. Súkromný dopravca podľa neho jazdí za dotované ceny, pretože lístok na 100-kilometrovú trasu v IC vlakoch stojí pre bežného cestujúceho o tretinu až polovicu menej ako lístok na rovnako dlhej trase na linke dotovanej štátom, kde je jediným prevádzkovateľom.
Zámerom takéhoto správania, ktoré Gábor označil za ekonomickú samovraždu, má byť zloženie konkurenta, ovládnutie trhu a následné zvýšenie cien. "Neprimerane nízke ceny majú jediný cieľ – prevziať zákazníkov konkurencie. ZSSK sa nemôže správať iracionálne, nemôže sa pustiť do cenovej vojny," zdôraznil.
Napriek inovovaným službám, ktoré môžu využívať zákazníci štátneho dopravcu od polovice decembra minulého roka, firma podľa Gábora stráca cestujúcich. V januári jej IC vlaky využilo oproti plánu o 28 % menej ľudí, vo februári o 25 % a v marci sa pokles znížil na 15 %. "Od začiatku roka máme nabúraný náš biznis plán, a tým pádom potenciálne zväčšenie straty," dodal.
Viac čítajte tu.